torsdag 30 oktober 2008

ut med det gamla och in med det nya...


Min nya symaskin en stark och övermatad [pfaff] med några år på nacken, men en riktig pärla. Innan jag köpte den hade jag den hemma över helgen för att prova lite, och jag smälte totalt... T.o.m stretch-sömmen var bra, jag brukar inte gilla att sy i stretchtyg med vanlig symaskin, och har inte sytt nått i stretch nästan då jag inte har nån overlockmaskin, men med denna maskin blev det faktiskt bra! Tyvärr har jag haft lite dåligt med tid sedan i tisdags då jag hämtade hem den, så jag har inte ens hunnit packa upp den, lääängtar till att sy på den!

2 kommentarer:

Annika sa...

Gud vad fina saker du syr! Jag önskar att jag tyckte det var kul att sy, kollar alltid efter fina tyger, men sen ligger de bara i en låda...

mtoto sa...

Tack! Men du virkar ju helt underbara saker - det är nåt jag verkligen inte kan - har försökt sticka och det gick helt åt skogen, så virkninghar jag inte ens vågat försöka.. :-)