lördag 20 december 2008

favorit i repris och julkläder


Ännu en [kofta] klar... det har blivit en del sådana... Denna, i rött med turkos igelkott i storlek 68 skall till Cirkeline. När jag skulle köpa det röda fleecetyget blev jag glatt överraskad, det var en annan röd färg än det tyg jag köpt tidigare, och detta var mycket finare i färgen, mer klarrött!

Nu är så äntligen lilla N´s julaftons-outfit färdigsydd! En skjorta i röd- och blårutigt med knappar fram. Men det blev nog lite väl många knappar, dels var det svårt att sy knapphål och dels kommer det att vara svårt att få på lilla N den för han är nog inte still så länge att man hinner knäppa sju [knappar] ... Slipovern blev betydligt bättre i passformen än den förra jag sydde till honom. Jag gjorde ärmhålen mer ringade och mudden där smalare. I v:et lade jag mudden omlott istället för att sy ihop dem, men en liten miss gjorde jag och det blev ett veck i velouren, men jag sprättade faktiskt inte upp utan låter det vara för det var klurigt nog att få ihop det såpass bra.. (perfektionisten i mig gråter.. hihi)




[...................]

2 kommentarer:

Tosing sa...

Vilken söt kofta!!

mtoto sa...

tack! jag gillar verkligen den röda färgen, så det blir nog en sådan till lilla N också, koftor kan man ju inte få för många av , eller?