fredag 21 november 2008

kalas fin..


... i nysydd [slipover] , bitandes på en galge...
Slipovern är sydd i turkos velor med brun/vit-randig mudd. När jag klippte till var det ju väldigt praktiskt att mudden var randig, rakt och snyggt, men sedan när man skulle sy var det ju väldigt väldigt noggrannt att få det rakt annars syntes det snabbt med de smala ränderna. Att få till mitt fram på halsmudden var även det lite klurigt men det gick till slut!
Nästa slipover som jag skall göra, en brun med brun mudd, som han skall ha över en rutig skjorta på julafton, tänkte jag skulle vara lite mer ringad i ärmhålen. Slipovern ovan är lite väl "axelbred" och det ser lite ut som om lilla N har på sig en uniform från tv-serien V, eller Startrek... hehe
[.......................]

2 kommentarer:

sygryn sa...

Så fin! Älskar slipover! Har två tjejer, men tycker att det passar dem med. Hur har du löst det i halsen vid själva v:et?

mtoto sa...

Ja självklart passar slipover även på tjejer! Hm ja hur har jag gjort i halsen??? jag sydde på mudden från v:et till v:et i slipovern och sedan sydde jag mudd mot mudd sist... blev helt ok- men på nästa jag syr så syr jag ihop mudden räta mot räta och sedan viker den och syr på den, så att sömmen blir gömd, blir snyggare så tror jag. Jag vill ju gärna att mina kläder även skall vara snygga på insidan och inte vara på utsidan!!