torsdag 25 september 2008

jackan klar!

Så var då lilla N´s

[höstjacka]

äntligen klar, och det gick faktiskt bättre än vad jag trodde.... Övning ger färdighet, trots sin ringa ålder så har



lilla N´hunnit få tre jackor av sin mamma, och denna blev i särklass den bästa -kan bero på att jag valde ett lite kraftigare tyg som yttertyg, lättare att jobba ihop med fleecen, samt att jag tog knappar istället för dragkedja.



Luva hade jag tänkt att ha från början, men tänkte om under jobbets gång. På den första jackan fick min tjockskalliga lilla unge inte in huvudet i luvan... och så tänkte jag att min lilla unge som sitter väldigt avslappnat och tillbakalutat



i sin vagn får ju luvan i nacken, inte skönt. Och så ett litet mått av lathet gjorde väl även sitt till att det inte finns nån luva på jackan. Men som helhet blev den bra, och passar som en smäck på guldgossen! Kommer lite bildbevis på det när han behagat vakna.



[.........................]

Inga kommentarer: